Ciasteczka kruche-jajka wielkanocne

Święta tuż, tuż..tak więc takie ciasteczka to idealny pomysł...ja co prawda nie jestem z nich do końca zadowolona, bo ciasteczka mi rosły i nie wyglądały tak jakbym chciała,ale mam w domu łasuchów więc ciasteczka już zjedzone, a ja do Świąt wynajdę jeszcze przepis na ciasteczka , który mnie zadowoli.
  • 125 g masła
  • 180 g mąki pszennej
  • 40 g mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko
  • 50 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • cukier puder do oprószenia
  • dżem morelowy, brzoskwiniowy [ dowolny, w kolorze żółtym]
Wszystkie składniki  ciasta szybko zagnieść ,owinąć w folię .Schłodzić w lodówce co najmniej 1 godzinę.Następnie ciasto cienko rozwałkować. Za pomocą foremki wykrawać jajka. W połowie ciasteczek zrobić dodatkową dziurkę . Przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piec około 10 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.Upieczone ciasteczka ostudzić. Ciasteczka z dziurką posypać cukrem pudrem. Na ciasteczka bez dziurki wyłożyć troszkę dżemu, przykryć ciasteczkami posypanymi pudrem. 

Wypieczone Święta - Wielkanoc 2018 Wypieczone Święta - Wielkanoc 2018

Komentarze

  1. Te ciasteczka prześladuja mnie już od lat...
    Może wreszcie nadszedł ich czas?
    Piękne!
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to chyba nadszedł już czas..
      A ja wczoraj piekłam znów ciasteczka, ale inne.Wpis będzie jutro.

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.