Smalec z cebulką i grzybami

Mąż był wczoraj na grzybach, uzbierał trochę podgrzybków..i tak sobie pomyślałam,żeby zrobić smalec z cebulką i z dodatkiem grzybów..W sieci jest sporo różnych przepisów ze świeżymi i suszonymi grzybami..u mnie dziś ze świeżymi, ale zrobię jeszcze kiedyś z suszonymi..Ilość składników dowolna...u mnie w sumie jak zawsze "na oko"..no i smalczyk zrobił mąż, ja tylko od czasu zamieszałam łyżką na patelni hihi..
  • 50 dag słoniny
  • 1-2 cebule
  • 15 -20  dag grzybów leśnych
  • sól, pieprz czarny
  • majeranek
Słoninę pokroić w kostkę, przełożyć do garnka i stopić na małym ogniu.Cebulę obrać, pokroić w kostkę i przełożyć do rondelka. Dodać 4 łyżki wytopionego ze słoniny tłuszczu, razem wymieszać i zeszklić cebulę.Grzyby oczyścić, opłukać i pokroić w kostkę. Następnie przełożyć do cebuli, dodać szczyptę soli, pieprzu czarnego, wymieszać i razem smażyć przez około 10 minut na małym ogniu. Na sam koniec do stopionej słoniny przełożyć usmażone z cebulką grzyby. Dodać szczyptę majeranku oraz przyprawić do smaku solą i pieprzem. Całość razem wymieszać  i przelać do słoika lub małych miseczek. Ostudzić, a następnie przechowywać w lodówce.


Komentarze